Δευτέρα 14 Απριλίου 2025

Ασία - Μέση Ανατολή: Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα (Άμπου Ντάμπι - Ντουμπάι)

 Ντουμπάι: Η χώρα της χλιδής και της υπερβολής


«Ένα Μανχάταν στην έρημο»

Σίγουρα πέρασε πολύς καιρός από την τελευταία φορά που ταξιδέψαμε εκτός Ελλάδας, αλλά όχι ότι το είχαμε ξεχάσει. Άλλωστε οι πινέζες που έχουμε βάλει στα μέρη που θέλουμε κάποια στιγμή να επισκεφτούμε πάντα υπάρχουν στον χάρτη μας.

Κάτι οι ανειλημμένες υποχρεώσεις, κάτι άλλα πράγματα που μας κρατούσαν και δεν βρίσκαμε τον χρόνο να το πραγματοποιήσουμε, μας έκαναν και το σπρώχναμε πιο πίσω, και να που έφτασε η στιγμή να το κάνουμε πράξη.

Το αρχικό μας πλάνο ήταν για Αίγυπτο, αλλά κάτι προέκυψε και δεν έγινε το ταξίδι. Το αμέσως επόμενο ήταν τα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα και συγκεκριμένα το Ντουμπάι και λίγο Άμπου Ντάμπι, όπου πολύς λόγος γίνεται τα τελευταία χρόνια από πολλούς, από τότε που άνοιξε για τουρισμό.

Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα

Τα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα (ΗΑΕ), είναι ομοσπονδιακό κράτος που αποτελείται από επτά εμιράτα, στο νοτιοανατολικό άκρο της Αραβικής χερσονήσου. Τα ΗΑΕ βρέχονται από τον Περσικό κόλπο και τον Κόλπο του Ομάν, ενώ συνορεύουν με τη Σαουδική Αραβία και το Σουλτανάτο του Ομάν. Έχουν συνολική έκταση 83.600 τ.χλμ. και πληθυσμό 10.288.946 κατοίκων, σύμφωνα με επίσημη εκτίμηση για το 2022. 

Πρωτεύουσα και δεύτερη μεγαλύτερη πόλη των ΗΑΕ είναι το Άμπου Ντάμπι, έδρα του ομώνυμου εμιράτου, το οποίο αποτελεί και το πολιτικό, βιομηχανικό και πολιτιστικό κέντρο της χώρας. Πολυπληθέστερη πόλη είναι το Ντουμπάι, που αποτελεί και το μεγαλύτερο εμπορικό, οικονομικό και τουριστικό κέντρο της χώρας.

Πριν από το 1971, οπότε και ιδρύθηκε η ομοσπονδία των ΗΑΕ, τα εμιράτα ήταν γνωστά ως πολιτείες της ανακωχής (Trucial States), ως αναφορά σε μία συμφωνία ανακωχής του 19ου αιώνα μεταξύ της Βρετανίας και Αράβων σεΐχηδων της ευρύτερης περιοχής. Επίσης, η περιοχή των ΗΑΕ ήταν γνωστή και ως Ακτή των Πειρατών κατά τον 18ο αιώνα.

Στις αρχές της δεκαετίας του '60 με την ανακάλυψη πετρελαίου στο Άμπου Ντάμπι εντάθηκαν οι προθέσεις συνεργασίας μεταξύ των εμιράτων της περιοχής. Ο σεΐχης Ζαΐντ μπιν Σουλτάν Αλ Ναγιάν ανέλαβε εμίρης του Άμπου Ντάμπι το 1966, ενώ παράλληλα οι Βρετανοί έχαναν τα συμβόλαιά τους για εξαγωγή πετρελαίου από αμερικανικές εταιρίες.

Ιστορία - Προέλευση

Η πιο πρώιμη γνωστή μαρτυρία ανθρώπινης παρουσίας στα σημερινά Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα χρονολογείται από τη Νεολιθική περίοδο, γύρω στα 5500 χρόνια π.Χ. 

Εκείνη την εποχή υπάρχουν επίσης ίχνη για επαφές με εξωτερικούς πολιτισμούς, κύρια με την Περσία στον βορρά. Οι επαφές αυτές συνεχίστηκαν και διευρύνθηκαν, μάλλον με την προώθηση ενός πρωτόγονου εμπορίου χαλκού από τα όρη Χαζάρ, το οποίο χρονολογείται περίπου στα 3000 χρόνια π.Χ. Το εξωτερικό εμπόριο αποτελεί μία επαναλαμβανόμενη μορφή επικοινωνίας στις περιοχές αυτές, καθώς άκμασε και σε μετέπειτα εποχές, ιδιαίτερα με την εξημέρωση της καμήλας ως οικόσιτο ζώο τη δεύτερη χιλιετία π.Χ.

Έτσι λοιπόν ξεκινάμε την αναζήτηση ταξιδιωτικού γραφείου για να κλείσουμε τα εισιτήρια μας. Σίγουρα δεν είναι όλα τα πρακτορεία ταξιδίων ίδια όπως και οι τιμές τους. Τα τελευταία χρόνια που γίνεται μεγάλος ντόρος για τον συγκεκριμένο προορισμό, πολλοί το εκμεταλλεύονται και πουλάνε ακριβά το ίδιο προϊόν.

Θα μου πείτε έχει σημασία τι θέλεις να αγοράσεις, αλλά βρε παιδιά, για τις ίδιες πάνω κάτω υπηρεσίες, τόσο μεγάλη απόκλιση στις τιμές είναι υπερβολή.

Μετά από την έρευνα μας, δυο τρία πρακτορεία έχουν τιμές για κοινούς θνητούς, και έτσι κλείνουμε σε ένα από αυτά, όπου μπορέσαμε και επικοινωνήσαμε. Μας έπεσε βέβαια κι εμάς λίγο αλμυρό αλλά εις γνώση μας, μιας και κάναμε κάποιες αλλαγές στο πρόγραμμά, για να έρθει στα μέτρα τα δικά μας.

Ενημερώνω πάντα γνωστούς και φίλους μήπως κάποιος θέλει να ακολουθήσει, αλλά κι αυτή τη φορά δεν βρίσκεται κάποιος πρόθυμος. Έχουν κι ένα δίκιο βέβαια, γιατί σίγουρα δεν έχουμε το ίδιο πρόγραμμα, και ο καθένας έχει διαφορετικές υποχρεώσεις.

Αφού κλείσαμε τα εισιτήρια μας ρωτάω εάν ταξιδεύει κι άλλος μαζί με εμένα έτσι για την παρέα και μαθαίνω ότι σε εκείνη την αναχώρηση της ημέρας θα είμαι μόνος, αλλά εκεί θα ενσωματωθώ σε ένα γκρουπ με άτομα από την Θεσσαλονίκη και την Κύπρο. Λαμβάνουμε το πρόγραμμα του ταξιδιού μας, διεκπεραιώνουμε τις τελευταίες εκκρεμότητες με το πρακτορείο και περιμένουμε την ημέρα αναχώρησης μας από το αεροδρόμιο Ελευθέριος Βενιζέλος Αθηνών, που δεν αργεί να έρθει.

Φτάνουμε στο αεροδρόμιο, και ελέγχουμε την πτήση μας μιας και ξέρουμε ότι πετάμε την εταιρία Wizzair. Περνάμε τον έλεγχο διαβατηρίων με τα οποία ελληνικά δεν χρειαζόμαστε βίζα και η ισχύς τους πρέπει να είναι τουλάχιστον για έξι (6) μήνες ακόμη με την άφιξή μας εκεί, και περιμένουμε με τους άλλους ταξιδιώτες για στην αίθουσα αναμονής.

Εδώ να πω κάτι σημαντικό για την αεροπορική εταιρία Wizzair, που φαντάζομαι θα το κάνουν κι άλλες αυτό, και μπορεί να το ονομάζουν διαφορετικά. Υπάρχουν δύο (2) ειδών επιλογές δωρεάν αποσκευών που σας επιτρέπονται μέσα στην καμπίνα του αεροσκάφους (εκτός τις μεγάλες βαλίτσες που παραδίδονται προς φόρτωση στον γκισέ).

Η μία επιλογή είναι που επιτρέπει δωρεάν μία τσάντα μικρή μέχρι 8 κιλά (μια μικρή τσάντα σχολική περίπου) μέσα στο αεροπλάνο, και η άλλη δεύτερη επιλογή που λέγεται «PRIORITY», είναι που επιτρέπει δωρεάν μία βαλίτσα μικρή μέχρι 10 κιλά ΚΑΙ μία μικρή τσάντα μέχρι 8 κιλά (μια μικρή τσάντα σχολική περίπου).   

Η επιλογές αυτές εμφανίζονται πάνω στο εισιτήριο με φωτογραφίες, αλλά θέλει έλεγχο πριν την έκδοση εισιτηρίων για το ποια επιλογή έχετε εσείς, και να το τονίσετε σε όποιον σας βγάλει τα εισιτήρια, γιατί γίνονται παρερμηνείες με τις φωτογραφίες και είναι πολύ βασικό όπως θα πούμε παρακάτω.

Σίγουρα η δεύτερη επιλογή είναι αυτή που αξίζει να κάνετε, έστω και με μια μικρή επιβάρυνση στο εισιτήριο σας εάν υπάρχει, γιατί πολλές φορές ΔΕΝ ΧΡΕΩΝΕΤΑΙ.

Με αυτήν την επιλογή σας καταρχήν περνάτε μπροστά από τους υπόλοιπους ταξιδιώτες, αλλά δεν στέκομαι σε αυτό, το βασικότερο είναι ότι ΕΑΝ βρεθείτε κατά λάθος όπως είπαμε πριν λόγω παρερμηνείας της φωτογραφίας επιλογής αποσκευών που έχετε με το εισιτήριο σας στην αίθουσα αναμονής και περιμένετε για την επιβίβασή σας, και έχετε πάρει μια μικρή βαλίτσα και μια μικρή τσάντα για μέσα στο αεροπλάνο, και δεν έχετε την επιλογή «PRIORITY», τότε θα βρεθείτε στην πολύ δυσάρεστη θέση ή ΝΑ ΠΛΗΡΩΣΕΤΕ ένα πολύ αλμυρό αντίτιμο που ξεκινά από τα 60 € και αναλόγως των κιλών αυξάνει, ή να είναι πολύ δύσκολο να αλλάξετε γνώμη στο προσωπικό της αεροπορικής εταιρίας, ή ακόμα και να προσπαθήσετε να αλλάξετε εκείνη την στιγμή την επιλογή στο εισιτήριο σας. Γι’ αυτό μεγάλη προσοχή στην επιλογή αποσκευών όταν βγάζετε τα εισιτήρια σας.

Η πτήση μας έχει μια πολύωρη καθυστέρηση, κι έτσι βρίσκουμε χρόνο να κάνουμε την βόλτα μας στους διαδρόμους και τα μαγαζιά του αεροδρομίου.

Μετά από λίγες ώρες ακούγεται στα μεγάφωνα η πολυαναμενώμενη αναγγελία της πτήσης μας.

Επιβιβαζόμαστε στο αεροσκάφος και η πτήση μας θα διαρκέσει με την αλλαγή ώρας (+-2 ώρες) περίπου πέντε (5) ώρες. Το προσωπικό του αεροσκάφους άψογο και η ενημέρωση σε πολλές γλώσσες με κοινή τα αγγλικά. 

Εδώ θα κάνω άλλη μία σοβαρή επισήμανση, γιατί κι εγώ την πάτησα την πρώτη φορά. Η Wizzair λόγω χαμηλού κόστους εταιρία, ΔΕΝ παρέχει στην διάρκεια της πτήσης ούτε νερό, και όσα προϊόντα έχει στον κατάλογό της είναι με πληρωμή, σε ευρώ € ή ακόμα και με τραπεζική κάρτα. Οι τιμές απ’ ότι είδα ήταν περίπου στα 8-12€ για κάτι μικρό. Γι’ αυτό καλό θα ήταν από πριν να έχετε μεριμνήσει να έχετε κάτι φαγώσιμο για το ταξίδι σας. Το νερό το αγοράζετε από τα μαγαζιά μέσα αφού περάσετε πρώτα τον έλεγχο διαβατηρίων. Επίσης είδα και μπουκαλάκια νερού σε κάποιους μικρότερα των 100 ml που επιτρέπεται για τα υγρά, κάτι που μπορεί να περάσει και από τον έλεγχο, αλλά δεν είμαι και σίγουρος γιατί δεν το είχα εγώ.

Η πτήση μας συνεχίζεται και αργά το βράδυ φτάνουμε στο αεροδρόμιο του Άμπου Ντάμπι, περνώντας από ξηρά όπου φαίνονται μεγάλες δεξαμενές διυλιστηρίων και απέραντοι φωτισμένοι δρόμοι με μεγάλες ευθείες που διακόπτονταν που και που με κυκλικούς κόμβους.

Αποβιβαζόμαστε από το αεροσκάφος και πηγαίνουμε προς την έξοδο.

Το αεροδρόμιο του Άμπου Ντάμπι είναι από τα μεγαλύτερα στον κόσμο, πιστεύω το 3ο μεγαλύτερο, και αυτό φαίνεται και από τον χρόνο που περνάς μέχρι την έξοδο. Οι κυλιόμενοι διάδρομοι εναλλάσσονται στην διαδρομή, αν και δεν θα ήταν υπερβολή να είχαν μικρά ηλεκτρικά οχήματα για την μετακίνηση των επιβατών στους χώρους του αεροδρομίου.

Κατά την διάρκεια αυτής της πεζοπορίας δεν βλέπεις και πολλά και μετά από αρκετή ώρα φτάνεις επιτέλους στα γκισέ ελέγχου διαβατηρίων.

Μιας και δεν ξέραμε, ως πρώτη επίσκεψη σε ποιον διάδρομο και γκισέ να πάμε ρωτάω έναν της ασφάλειας αεροδρομίου και με ρωτάει εάν επισκέπτομαι το μέρος πρώτη φορά. Του απαντώ ναι, και μου δείχνει την δεξιά πλευρά εισόδου των γκισέ που δεν φαινόταν από εκεί που στεκόμουν, και πάνω είχε μια μεγάλη επιγραφή,  

ΓΙΑ ΟΣΟΥΣ ΕΠΙΣΚΕΠΤΕΣ ΕΙΣΕΡΧΟΝΤΑΙ ΓΙΑ ΠΡΩΤΗ ΦΟΡΑ.

Φτάνουμε στον γκισέ, δίνουμε το διαβατήριο μας, μας σκανάρουν τα αποτυπώματα, και με οδηγίες μας φωτογραφίζουν κιόλας. (Αυτό βέβαια το είδα και στην επιστροφή μας στο αεροδρόμιο Αθηνών). Εδώ είχα ακούσει πολλές ιστορίες από άλλους με τα άτομα της ασφάλειας, αλλά εμείς δεν είχαμε κάποιο πρόβλημα.

 

Περνάμε τον έλεγχο και βγαίνουμε στην αίθουσα πριν την έξοδο, όπου εδώ θα συναντήσουμε τον οδηγό του πρακτορείου που θα μας οδηγήσει στο ξενοδοχείο μας. 

Εδώ είχα διαβάσει ότι έδιναν και κάποιες κάρτες κινητής τηλεφωνίας δωρεάν γιατί ή χρέωση της περιαγωγής ήταν πολύ υψηλή, για Cosmote το μήνυμα που μου ήρθε έλεγε 2,5€ το λεπτό, αλλά αν και είδα τα γκισέ, δεν πρόλαβα λόγου χρόνου να πάω να πάρω, αν και δεν με ενδιέφερε άμεσα, αλλά απλά για να ξέρω.

Τον ακολουθούμε στο πάρκινγκ του αεροδρομίου μπαίνουμε στο βανάκι μας και ξεκινάμε. Ο Yasseen αποδείχθηκε ο καλύτερος των οδηγών του πρακτορείου στην πορεία. Περιήγηση νυχτερινή στο Άμπου Ντάμπι, αλλά τέτοια ώρα τι να δεις…


Παίρνουμε την ευθεία για το Ντουμπάι και στο μέσο της διαδρομής στάση για να φάμε κάτι, και για να μην ψάχνω αργότερα εφοδιασμός με νερό, μιας και το ντόπιο δεν θα το έπινα. 

Οι τιμές για ένα σάντουιτς κοτόπουλου 22 Ντίραμ (Dirham Νόμισμα ΗΑΕ) περίπου 6,5€ (με ισοτιμία 1Dh=0,24€ την συγκεκριμένη περίοδο) με αναψυκτικό, και από ένα μίνι μάρκετ δίπλα μια δωδεκάδα μικρά μπουκαλάκια νερό, 11,5 Dh περίπου 2,9€ που συνέφεραν. 

Εδώ κι άλλη μία μικρή σημείωση, τα μεγάλα μπουκάλια νερό είχαν 5€ το ένα…!!! και δεν κατάλαβα το γιατί. Επίσης εδώ κοιτάζω να αγοράσω και καμιά σοκολάτα, και μην φανταστείτε καμιά μάρκα ή μεγάλη συσκευασία, αλλά βλέπω τις τιμές τους και είμαι έτοιμος να λιποθυμήσω. ΠΑΝΑΚΡΙΒΕΣ…!!! Και ούτε κι αυτό κατάλαβα γιατί γίνεται.

Η ισοτιμία Dirham/euro ήταν αυτή την περίοδο 1 Dirham=0,24€ περίπου. Αυτό κάθε μέρα να ξέρετε ανάλογα με την ισοτιμία του δολαρίου αλλάζει, κι αυτό κάνει τις όποιες αγορές σας, ακριβότερες ή φθηνότερες.

Ακόμα μία σημείωση, στην πληρωμή με κάρτα όλα τα τερματικά πληρωμών (POS), έβγαζαν δύο επιλογές χρέωσης, σε Dirham και σε Euro. Εάν προλάβαινες τους καταστηματάρχες να σε χρεώσουν σε ευρώ, δεν υπήρχε χρέωση στην τράπεζά σου. Τώρα επειδή έτυχε να με χρεώσουν και στο νόμισμα τους η χρέωση για την μετατροπή ήταν πάρα πολύ μικρή.

Για το τσιγάρο μας, έξω από την μικρή αυτή αγορά και σε συγκεκριμένο μέρος με σήμανση και τασάκι, μιας και είναι πολλοί αυστηροί σε αυτό.

Έπειτα από 1,5 ώρα και σχεδόν 125 χιλιόμετρα ευθείας παρακαλώ, φτάνουμε λίγο πριν ξημερώσει στο ξενοδοχείο μας.

Η περιοχή εκείνη την ώρα μου φάνηκε απόμερη, και δεν μου έκανε τρομερή εντύπωση για αυτά που είχα ακούσει όπως και το ξενοδοχείο σαν οίκημα, αλλά όλα αυτά έμελλε να διαψευστούν με το πρώτο φως της ημέρας...

Πηγαίνω στην υποδοχή παίρνω την κάρτα κλειδί του δωματίου μου, πληρώνω και μια εγγύηση που το γνώριζα, 260 Dh περίπου 63€ τα οποία θα μου επιστρέφοντας με την αναχώρηση μου, και ανεβαίνω για μια ολιγόωρη θα πω ξεκούραση βάζοντας καταρχήν ξυπνητήρι γιατί με την κούραση που είχα καταλάβαινα ότι μπορεί και να μην σηκωνόμουν έγκαιρα, αν και δεν ανησυχούσα ιδιαίτερα, μιας και το πρόγραμμα της ημέρας μας δεν ξεκινούσε νωρίς το πρωί. 

Τα πάντα στο δωμάτιο ελέγχονταν ηλεκτρονικά κεντρικές οθόνες που βρίσκονταν στην είσοδο και δίπλα από το τεράστιο διπλό κρεβάτι. 

Ένα μπανάκι για χαλάρωση, τηλεόραση έτσι για το φως στο δωμάτιο αν και υπήρχε ρυθμιστής, μιας και τα κανάλια δεν ήταν τα ευρωπαϊκά ώστε να έχουν και καμιά ταινία και με το που ξάπλωσα, πίστευα ότι θα με έπαιρνε αμέσως ο ύπνος αλλά με τέτοια υπερένταση που είχα ακόμα και μετά το μπάνιο, δεν έλεγε να κλείσει το μάτι… 

Θυμάμαι να χαλαρώνω λίγο κατά τις 8 το πρωί, και έχοντας βάλει ξυπνητήρι για τις 9…!!!


Pages: 1 2 3 4 5 6

ΥΠΕΡΟΧΗ ΕΛΛΑΔΑ

ΙΘΑΚΗ ΜΟΝΟΛΙΘΟΣ ΚΡΗΤΙΝΙΑ ΚΑΜΕΙΡΟΣ ΧΑΛΚΗ ΤΣΑΜΠΙΚΑ ΣΥΜΗ ΛΙΝΔΟΣ ΝΕΜΟΥΤΑ ΝΕΔΑ ΝΕΔΑ ΛΙΧΑΔΟΝΗΣΙΑ ΛΙΧΑΔΟΝΗΣΙΑ ΛΙΧΑΔΟΝΗΣΙΑ ΚΑΛΑΒΡΥΤΑ ΚΑΛΑΒΡΥΤΑ ΣΚΟΠΕΛΟΣ ΣΚΟΠΕΛΟΣ ΣΚΟΠΕΛΟΣ ΣΚΟΠΕΛΟΣ ΕΥΒΟΙΑ ΒΟΙΩΤΙΑ ΦΩΚΙΔΑ ΘΕΣΠΡΩΤΙΑ ΑΧΑΙΑ ΠΡΕΒΕΖΑ ΠΡΕΒΕΖΑ ΠΡΕΒΕΖΑ ΠΕΛΛΑ ΤΗΝΟΣ ΡΟΔΟΣ ΚΕΑ ΚΟΡΙΝΘΙΑ ΑΡΚΑΔΙΑ ΑΡΑΧΩΒΑ ΑΡΓΟΣΑΡΩΝΙΚΟΣ ΚΥΚΛΑΔΕΣ ΚΥΚΛΑΔΕΣ ΔΩΔΕΚΑΝΗΣΑ ITHAKI-ITHACA Kefalonia-Cephalonia ΑΡΤΑ - Το Γεφύρι της Άρτας ΚΟΡΩΝΗΣΙΑ Benelli TRK 502 ΚΑΛΑΜΠΑΚΑ ΤΡΙΚΑΛΑ ΧΑΛΚΙΔΑ ΑΙΓΙΝΑ

ΥΠΕΡΟΧΟΣ ΚΟΣΜΟΣ

UAE UAE-Safari UAE-Burj-Al-Arab UAE-The-Frame UAE-Museum_Of_The_Future UAE-Burj-Khalifa UAE-Ain_Doubai MONTENEGRO SYM SYM SYM SYM ALBANIA SYM LAKE PLITVICE SUZUKI CROATIA CROATIA BOSNIA I HERZEGOVINA BiH SERBIA SERBIA SERBIA ROMANIA MONTENEGRO SERBIA ROMANIA ROMANIA ROMANIA SKOPIA SKOPIA